Lineaire formules onderzoeken

Geïnspireerd door de #mathstlp twitter sessies op zondag heb ik een bestaande Engelstalige opdracht omgezet een aangepast naar onze mooie taal.

desmos

 

Leerlingen krijgen een aantal opdrachten om met de schuifbalken de variabelen a en b (resp. het hellingsgetal en startgetal in vmbo termen) te veranderen en te onderzoeken wat dat betekent voor de grafiek.

Leerlingen komen zo o.a. tot de ontdekking dat evenwijdige lijnen een zelfde hellingsgetal kennen.

De opdracht: Lineaire grafieken met Desmos:

Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s